لیست رستوران ها و فست فودهای شبانه تهران

اکثر ما اسم رستوران ها یا فست فود های شبانه رو با چند رستوران خاص مثل رستوران لمزی شعبه پارک وی یا فست فود عابدزاده میدان قدس شناختیم.
البته هر دوی اونها سالهاست که دیگه فعالیت ندارند و در مجموع پس از مشکلاتی که از نظر امنیتی برای اصناف شبانه به وجود آمد، اداره اماکن رستورانها رو از سرویس دهی شبانه به مشتریهاشون منع کرد و در حال حاضر تعداد اندکی رستوران شبانه مجوز دار فقط به صورت سرویسهای دلیوری و در مکانهایی که از نظر امنیتی منعی برای فعالیتشون وجود نداره، فعالیت دارند.

1-مجموعه رستورانها و فست فود های شب فود (کرنبری سابق)

کرنبری اولین رستوران شبانه ای بود که به صورت حرفه ای از سال 1394 ارسال غذای شبانه رو به کل تهران انجام میداد. همه ما کرنبری رو علاوه بر رستوران شبانه روزی بودنش، به خاطرپخت اولین پیتزاهای چهارطبقه و دوطبقه در ایران میشناسیم. کرنبری در ابتدا تنها در زمینه غذاهای فست فودی در شعبه مرزداران فعالیت داشت و سپس با افتتاح آشپزخانه ای در حوالی میدان ونک فعالیت خود را در زمینه غذاهای ایرانی توسعه داد.
کرنبری در سال 96 با افتتاح شعبه سعادت آباد و اتوبان جلال، تحت برند شب فود به فعالیت خود ادامه داد.
تفاوت شب فود با رستوران های شبانه دیگر این است که مجموعه شب فود تنها رستوران و فست فود شبانه ایست که با استفاده از تجهیزات برترین برندهای آمریکایی، ایتالیایی، سوئدی، آلمانی و انگلیسی و استفاده از برترین برندهای مواد غذایی ایرانی، تقریبا تنها مجموعه ایست که توانایی ارائه غذای باکیفیت و عالی رو در شب داراست.
شب فود با استفاده از فرهای ریلی تمام اتومات لینکلن، خرد کن هالد، سرخ کن های فرای مستر، وسایل برودتی لیبهر، خمیرگیر و خمیرپهن کن های فیمار و جی جی اف، کنتاکی هنی پنی، مخلوط کن های همیلتون اند بیچ، گریل گریل مستر و آخرین تجهیزات برندهای معروف دنیا، کیفیت پخت و آماده سازی بسیار بالایی دارد.
همچنین مدیریت شب فود در طول این سالها وسواس بسیاری برای استفاده از پنیر پیتزای مطهر و ژامبون های برند های گوشتیران، رباط، 202 و سولیکو کاله دارد.
در شب فود، سس ها فقط از برند های دلوسه و بیژن تهیه میگردد، ژامبون ها فقط از برند های گوشتیران، سولیکو کاله، رباط، آندره و 202 تهیه میگردد.
سالامی و پپرونی فقط از برند رباط و سوسیس شکاری چوریتسو فقط از برندهای ماکیماه و اسپریچو تهیه میگردد.
در ضمن شب فود تنها رستوران شبانه ایست که غذای برنجی ایرانی باکیفیت عرضه میکنه. زرشک پلو با مرغ، قورمه سبزی، قیمه و کباب تابه ای شب فود بسیار معروف و محبوب هستند.
شب فود به احتمال زیاد نگرش شما به کیفیت غذای شبانه رو عوض میکنه.

 

2-اغذیه فروشی ها و ساندویچی های پارکینگ بیهقی:

از دیرباز چندین ساندویچی ارزان قیمت در پارکینگ بیهقی حضور داشتند که البته الان دیگه به علت اجاره بهای سنگین غرفه هاشون دیگه ارزان قیمت نیستند. ساندویچ ها قیمت متوسط دارند و کیفیت ها متوسط رو به پایین هست.
در ضمن در پارکینگ بیهقی شما چندین بوفه باز که سیگار، اجناس سوپرمارکتی، چای و قهوه فوری عرضه میکنند نیز پیدا خواهید کرد.

 

3-ساندویچی ها و رستوران های ترمینال جنوب، ترمینال آزادی و ترمینال تهرانپارس:

چندین ساندویچی در این سه ترمینال مسافربری به صورت 24 ساعته فعال هستند. طبیعی است که کیفیت ها پایین، مواد مصرفی، سوسیس و کالباس ها، پنیر پیتزاها و غیره بسیار سطح پایین و اقتصادی است و قیمت ها نیز به علت اجاره های سنگین و فروش به قشر متوسط، در سطح متوسط نگه داشته میشود. یکی از نکات منفی دیگر این واحد ها، استاندارد بهداشتی بسیار پایین این غرفه هاست به صورتی که اگر 10 دقیقه با دقت این غرفه ها را تحت نظر بگیرید، متوجه تردد موشها و خزندگان بسیاری در محیط میشوید. شاید شما در ترمینال ساندویچی با نصف قیمت ساندویچ در محله های خوب تهران پیدا کنید ولی اطمینان داشته باشید که غذاهای ارائه شده در ترمینال ها به علت استفاده از مواد بسیار ارزان قیمت و کیفیت بسیار پایین، سود سرشاری برای فروشنده دارد و البته این سود به شهرداری میرسد زیرا برای مثال اجاره بهای یک غرفه 30 متری پر از موش در یکی از این ترمینال ها برابر با اجاره بهای یک مغازه 100 متری لوکس در جردن یا سعادت آباد میباشد.

4-کافه ها و رستوران های هتل ها:

بسیاری از هتل ها رستورانها و کافه های فعالی در طول شب دارند که اکثرا به دلیل هزینه های بسیار قیمت بسیار بالایی دارند.
این رستوران ها معمولا به دست پیمانکار سپرده میشوند و پس از چند ماه فعالیت ورشکست میگردند به طوری که در حال حاضر اکثر رستورانهای هتلهای تهران دیگر در شب فعالیت ندارند.
هتلهایی که رستورانهای فعال در شب دارند معمولا هتل های بسیار گران قیمتی هستند که هزینه سفارش یک فنجان قهوه در این هتل ها به 5 دلار میرسد.
این رستوران ها با محدود کردن منوی غذایی، تعداد محدودی غذای از پیش آماده شده معمولا ظهر خود را شبها به قیمت بسیار بالایی به مشتریان بخت برگشته میفروشند.

 

 

5-رستورانهای شبانه ای که قبلا فعال بوده اند و دیگر فعالیت شبانه ندارند:

شمار بسیاری از رستورانهای شبانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت شبانه خود را متوقف میکنند. این اتفاق به این دلیل است که رستورانها اکثرا درک درستی از فعالیت شبانه ندارند. متاسفانه این تفکر که مشتری شبانه به دنبال کیفیت نیست و هر غذای بی کیفیتی را میتوان به عنوان غذای شبانه فروخت بر اکثر رستوران های شبانه حاکم است.
به جز این مسائل، لوجستیک یا ارسال شبانه سریع به تمامی تهران نیز مساله ایست که معضل اکثر رستوران های شبانه است. رستوران ها و فست فودهای با کیفیت قابل قبول ولی با ضعف در لوجستیک شبانه مانند زیتون، لمزی، عابدزاده، مهران، عطاویچ، پرپروک و شمار دیگری از رستورانها، دیگر مدت هاست که بی خیال فروش شبانه شده اند.