طرز تهیه سس تارتار:

 

سس تارتار یک سس مدیترانه ای است برای طعم دادن به غذاهای دریایی یا سوخاری پفکی که معمولا با پایه سس مایونز درست میشود.

این سس با جوجه چینی، میگو پفکی، انواع صدف ها، انواع حلزون ها، انواع خرچنگ ها و لابستر ها، ماهی های فیله سفید، انواع سوخاری و غذاهای گیاهی استفاده میشود.

این سبک از غذاها به طور معمول با سس تارتار ویا سس سوییت اند ساور یا چیلی تای خورده میشود.

 

مواد لازم:

 

مواد لازم برای درست کردن سس تارتار، سس مایونز، پیاز سفید(بهتر است از پیازچه استفاده شود)، خیار شور(دقت کنید شور، منظور خیارشور سرکه ای نیست!)، نمک، فلفل سیاه، جعفری تازه و ترخون تازه، کمی آب لیموی تازه و چند حبه سیر تازه میباشد.

 

طرز تهیه سس تارتار:

 

تمامی مواد را یا در مخلوط کن و بلندر میریزیم یا ساطوری میکنیم و به سس مایونز اضافه میکنیم.

دقت کنید که سس ها، چاشنی های کاملا سلیقه ای هستند. بنابراین این مساله که چقدر نمک، چقدر فلفل، چه اندازه سبزیجات یا چه اندازه سیر بریزیم به خودمان بستگی دارد ولی به طور کلی برای یک پیمانه سس مایونز، سه عدد خیارشور متوسط، یک پیاز کوچک یا چهار عدد پیازچه متوسط، دو عدد حبه سیر، به اندازه یک کف دست جعفری و به اندازه یک نوک قاشق فلفل و نمک احتیاج داریم.

اینکه مواد در بلندر یا مخلوط کن زده شوند یا تماما ساطوری شوند و با سس مایونز مخلوط شوند، به خود شخص بستگی دارد، سس تارتار به هر دو صورت درست میشود.

 

نوش جان...

بعد از مخلوط کردن مواد، سس تارتار شما آماده است! نوش جانتان! یادتان باشد که به دلیل اینکه بیس این سس، سس مایونز میباشد، بنابراین کالری نسبتا بالایی دارد. میتوانید از سس مایونز کم چرب استفاده کنید. در هر صورت یک پیمانه از این سس، حدود 200 تا 400 کیلو کالری انرژی دارد و هر مقدار کالری که به بدن شما به صورت غذا وارد میشود، میبایست توسط فعالیت بدنی شما خنثی یا هضم شود. این وظیفه ایست که بر گردن شماست و اگر انجام ندهید متضرر خواهید شد. همیشه به ورزش، فعالیتهای بدنی و اصلاح الگوی زندگی خود توجه داشته باشید. همواره به یاد داشته باشید که خوردن غذاها و خوراکیهای خوشمزه دنیا، یکی از بهترین لذتهای ما در این دنیا هستند، هیچوقت این رو از خودتون دریغ نکنید، کنترل شده بخورید و سعی کنید هم طراز خوردنتون، فعالیت بدنی داشته باشید تا بتونید از زیباییهای این دنیا لذت ببرید.

این پستی بود که قول آموزشش رو زیر پستهای دیگر داده بودم.

من امین درویش هستم، سرآشپز مجموعه رستورانهای شبفود و کرنبری

با پست ها و آموزشهای دیگه من همراه باشید