چگونه رستوران های اینترنتی معتبر را بشناسیم:

بسیاری از اشخاصی که شناختی روی رستورانهای معتبر و قدیمی اینترنتی و شبانه تهران ندارند، همیشه این سوال را میپرسند که چطور میتوان فهمید که کدام سایت فروش غذا یا کدام رستوران یا فست فود اینترنتی یا شبانه معتبر است.
امروزه متاسفانه بسیاری از فست فودهای اینترنتی و شبانه، بدون جواز، از اماکن مسکونی و یا بدتر، در یک پارکینگ! فقط با یک سایت و یا یک تلفن مجازی کار میکنند! طبیعی است که این فست فودها و رستورانها نه دارای مجوز کار هستند، نه واحد صنفی هستند و نه استانداردهای بهداشتی را رعایت میکنند.
در اینجا با گفتن چند نکته روشهایی را به شما آموزش میدهیم تا یک فست فود اینترنتی شبانه خانگی غیر صنفی غیر بهداشتی را از یک واحد صنفی و رستوران معتبر اینترنتی تشخیص دهید.

1-  رستوران غیر معتبرغیر بهداشتی معمولا کارت خوان ندارد یا تعداد محدودی دارد. لذا حتما در خواست کارتخوان کنید و حتما فیش کارتخوان را چک کنید. رستوران معتبر دارای کارت خوان با سربرگ رستوران است. اگر سربرگ کارتخوان، مثلا جوراب فروشی عسگری بود، شک کنید! نکته ای که در این مقوله وجود دارد این است که حتی رستوران های معتبر نیز در شبهای شلوغ امکان دارد از شما تقاضای تسویه اینترنتی کنند و درخواست ارسال کارت خوان برای مسیرهای دور حد فاصل چهار طرف تهران مانند اتوبان ارتش، تهران پارس، چیتگر و راه آهن را رد کنند. اگر با چنین درخواستی مواجه شدید، از اوپراتور با کمال احترام و شمرده یک سوال کلیدی بپرسید: " اگر عجله ای برای ارسال غذا نداشته باشم و  اکنون از منزل خودم در تهران پارس به منزل پدرم در سعادت آباد بروم، آیا برای من برای آدرس خانه پدرم در سعادت آباد کارت خوان میفرستید؟". طبیعتا جواب یک رستوران معقول معتبر مثبت خواهد بود. به این مساله دقت کنید که رستوران معتبر همواره برای آدرسهای معقول مرکز شهر، شمال شهر و غرب تهران و البته برای مشتریانی که صدای محترمی دارند، شمرده صحبت میکنند و آثاری از مصرف مواد روان گردان، مشروبات الکلی و خواب آلودگی در صدای آنها نیست، کارت خوان میفرستد.

2- رستوران معتبر امکان ثبت سفارشهای اینترنتی را دارد و شما را دعوت به دیدن منو در سایت میکند و البته شما را ترغیب به ثبت سفارش از طریق سایت میکند. رستوران غیر معتبر تلاش میکند شما را مجبور به ثبت سفارش تلفنی کند.

3- رستوران معتبر با شعب بسیار، معمولا تلفن 5 رقمی تجاری دارد مانند 47952 و یا تلفن هایی با 5 رقم و 3 صفر دارد مانند 47952000 و همانند این شماره ها. این تلفتها اختصاصی، گران قیمت و تجاری هستند و تنها در مالکیت واحد های تجاری دارای ثبت شرکت میباشند. فست فودهای غیر معتبر خانگی معمولا از شماره موبایل یا تلفن های مجازی با پیش شماره 263 استفاده میکنند.

4- بدانید که تجهیزات پخت پبتزا مانند فرهای آمریکایی مجهز بسیار گران تر از تجهیزات آماده سازی ساندویچ است. بنابراین تنها یک فست فود مجهز و معتبر امکان طبخ پیتزاهای بزرگ 34 سانتی با کیفیت را داراست. اگر مانور غالب منوی فست فود روی ساندویچ های حجیم و به اصطلاح بمبی و در عوض پیتزاهای سایز کوچک ولی حجیم است، به احتمال بسیار، این فست فود از فرهای ارزان قیمت صندوقی استفاده میکند که با هزینه کم توسط واحدهای غیرمعتبر خریداری میگردد. پس خاطرتان باشد که فست فودهای غیر بهداشتی غیر معتبر معمولا برای ترغیب مشتری برای خرید ساندویچ های بی کیفیت بمبی تلاش میکنند.

5- فست فودهای معتبر برای سفارش گیری حتی در شب، معمولا از تعداد زیادی  اوپراتورهای خانم استفاده میکنند بنابراین شما پشت تلفن از ازدیاد صدای اوپراتورهای خانم میتوانید متوجه این امر بشوید.

6- فست فودهای معتبرمعمولا در وبسایت خود امکان سفارش آنلاین و درگاه پرداخت امن دارند. توجه کنید که معمولا بانک ها و درگاه زرین پال به واحد های غیرقانونی غیر صنفی درگاه پرداخت امن نمیدهد.

7- رستورانهای قدیمی شبانه معتبر معمولا دارای شعب بسیار و غذای ایرانی و فست فودی در منوی خود هستند. رستورانهایی که معمولا اکثر منوی غذاییشان مملو از ساندویچ های حجیم بی کیفیت بمبی است، قابل اعتماد نیستند.

8- رستوران های معتبر حتما دارای فیش های دقیق، رسیدهای پرداخت معتبر، جزئیات دقیق در وبسایت، صورت حساب های سربرگ دار به نام خود رستوران با نرم افزارهای معتبر و شماره تلفن های تجاری 5 رقمی و روش های ارتباطی معتبر میباشند.